.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مازندران انجام شد
استاندار مازندران گفت: طی شش ماه گذشته بیش از چهار هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری و افتتاح شده، بر افزایش آن تا پایان سال تأکید کرد.

به گزارش شمال نیوز، ربیع فلاح‌جلودار پیش ازظهر پنج‌شنبه، در جشنواره شهید رجایی، با بیان اینکه هر چند دولت شهید رجایی زمان محدودی بوده است اما تمام دولت‌ها خود را در راستای شهید رجایی و باهنر می‌دانند، افزود: ما امروز در سطح استان برای خدمتگزاری انتخاب شدیم و باید شاخصه‌های شهید رجایی را بدانیم و در گفتار و عمل اجرایی کنیم.

استاندار مازندران با یادآوری اینکه شخصیت شهید رجایی در تمام مواقع، از زمان دست‌فروشی تا ریاست جمهوری، هیچ فرقی نداشته است، گفت: ایشان در همه حال در کنار محرومان بوده و در مواقعی که لازم بوده محکم در برابر افرادی چون بنی‌صدر ایستاده است.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها ادامه داد: ما جشنواره‌ای به‌نام شهید رجایی می‌گذاریم اما آیا شاخصه‌هایی که امروز مطرح می‌شود در شأن شهید رجایی است؟ کاری که ما انجام می دهیم، بسیار با آن شاخصه‌ها فاصله دارد.

فلاح با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع جزء شاخصه‌های عمومی است، عدم علاقه دستگاه‌ها به ارزیابی عملکرد را غیرقابل قبول دانست و تأکید کرد که در برنامه‌ای که در دور دوم خدمت خواهد داشت این مورد را در رابطه با آن دستگاه‌ها مورد نظر قرار خواهد داد، چرا که نتیجه تلاش‌ها در ارزیابی خود را نشان خواهد داد.

استاندار مازندران نتیجه ارزیابی عمومی خوب به پایین دستگاه‌ها را غیرقابل قبول دانست و افزود: یکی از مسائل و مشکلات ما، ساختار دولت بوده که به‌عنوان مانع در جهت توسعه استان است و اگر مدیری این موضوع را درک نکند نمی‌تواند مدیر باشد.

وی بر توسعه دولت الکترونیک و شفاف‌سازی تأکید کرد و ریشه فساد اداری را در عدم انجام آنها برشمرد و افزود: ما در این زمینه مشکلات کمی در استان نداریم و مدیران باید پاسخگو باشند.

فلاح‌جلودار با تأکید بر اهمیت عدالت در ادارات، گفت: شهید رجایی در صدد ایجاد عدالت و کمک به محرومین و مستضعفان بوده است و ما باید خود را ارزیابی کنیم که تا چه میزان توانستیم در این زمینه پیش برویم.

وی با اشاره به خواست رئیس جمهور در عملیاتی‌سازی شعارها گفت: ما مسئولان باید آنها را عملیاتی‌سازی کنیم و اینکه در اشتغال و تولید برای ما برش استانی مشخص می‌کند و هنوز مدیری نمی‌داند که این پروژه استانی است، وی به درد مدیرکلی استان نمی‌خورد.

استاندار مازندران با بیان اینکه برنامه صیانت از حقوق مردم، تکریم ارباب رجوع هماره در دستور کار ما بوده، افزود: ما نتیجه این ارزیابی را خوب نمی بینیم و تعداد دستگاه‌های خوب در این رابطه، بسیار کم است.

وی اینکه یازده دستگاه تمایل به ارزیابی عمومی نداشتند را غیرقابل پذیرش دانست و افزود: دستگاهی که به وظیفه‌اس عمل کرده تقدیر خواهد شد، اما دستگاه‌هایی که آن را انجام نداده، باید پاسخگو باشند و اقدام کنند.

فلاح با اشاره به شایسته‌سالاری در انجام کارها گفت: افرادی باید در ادارات کار کنند که با انگیزه و درخور این مردم عمل کنند، و بر اساس دستور همه ادارات باید حداقل ۸ ساعت کار کنند و با عدم انجام این وظیفه ما چگونه می‌توانیم راه شهید رجایی و شهدا را ادامه دهیم؟

مقام عالی دولت در استان مازندران با توجه به شعار سال، گفت: ما در طی این چهار سال تلاش کردیم تا بتوانیم چه در بحران‌ها و چه در دیگر مواقع خدمت کنیم و ضمن خدمت‌رسانی به مردم استان، گاهی باید به دو برابر جمعیت خدمات دهیم و این بسیار مهم است و ما امروز در مسیر راه هستیم و هنوز به مقصد نرسیده‌ایم.

استاندار مازندران با بیان اینکه استاندار هماهنگ‌کننده اجرای سیاست‌های کلی دولت در استان است، افزود: من تحت هیچ‌عنوان اختلاف میان مدیران و حل آن در دستگاه قضا را نمی‌پذیرم.

وی با بیان اینکه برای اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری است و باید بهره‌وری بالا رود، خاطرنشان کرد: بهره‌وری نیاز به پول ندارد، بلکه نیاز به تفکر، تخصص، تعامل، پیگیری و اقدام دارد.

فلاح با اشاره به شمار زیاد پنل های دریایی، از وجود سوء تغذیه پروتئینی ابراز ناخرسندی کرد و افزود: می‌توان از جای‌جای این دریا تولید داشت و برای شروع کار موانع بی‌شمار وجود دارد و این موانع را ما باید حل کنیم و در این زمینه باید راهکار داد.

وی ادامه داد: تمام مدیران ادارات باید تا پایان شهریور، برنامه‌های برش استانی مرتبط با برنامه ششم توسعه و چهار سال آینده را کتبی به استانداری تحویل دهند.

استاندار مازندران با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام و اولویت‌ها،‌ بر اتمام کلیه طرح‌های اساسی مازندران در زمینه زیرساخت‌ها در چهار سال آینده تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در طی شش ماه گذشته بیش از ۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری و افتتاح شده، آن را ارقم پایینی ندانست و افزود: ما می‌توانیم آن را به ۸ هزار میلیارد تومان تا پایان سال برسانیم.

فلاح جذب سرمایه‌گذاران و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی را بسیار مهم برشمرد و از اهمال‌کاری کارمندان انتقاد کرد و افزود: هر اداره باید تلاش کند و بررسی کند که چگونه می‌توان کارها را به مردم و تشکل‌های مردم نهاد واگذار کرد، مشارکت مردمی را سامان داد و مجوزها را سریع‌تر در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امسال باید ۹۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود، سهم استان مازندران را حدود ۴۰ هزار شغل برشمرد و افزود: ما برای ایجاد ۵۰ هزار شغل هدف‌گذاری کرده‌ایم و به دستگاه‌ها ابلاغ شد و دستگاه باید روند انجام آن را پیگیری و روان‌سازی کنند و مشارکت مردم را در این زمینه داشته باشند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.